BON ENERGETYCZNY
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Makowie Mazowieckim informuje, że zgodnie z ustawą z 23 maja 2024r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego (Dz.U. z 2024r.poz. 859) od dnia 1 sierpnia 2024r. do 30 września 2024r. będzie można składać wnioski o wypłatę bonu energetycznego. Świadczenie ma pozwolić na częściowe pokrycie opłat z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej i innych źródeł energii.
- · Osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu za 2023r. na osobę nie przekracza 2500 zł;
- · Osobie w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu za 2023r. na osobę nie przekracza kwoty 1700 zł na osobę.
Bon energetyczny przyznaje się w wysokości:
300 zł-gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
400 zł-gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2-3 osób;
500 zł-gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4-5 osób;
600 zł- gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
W przypadku gdy główne źródło ogrzewania danego gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i jest wpisane lub zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków do dnia 1 kwietnia 2024r. / albo po tym dniu- w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych po raz pierwszy do CEEB/, bon energetyczny przyznaje się w wysokości:
600 zł-gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
800 zł-gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2-3 osób;
1000 zł-gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4-5 osób;
1200 zł- gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
Jednocześnie obowiązywać będzie zasada "złotówka za złotówkę" co oznacza, że bon energetyczny, będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota bonu będzie pomniejszona o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych bonów energetycznych będzie wynosić 20 zł. Bon energetyczny poniżej kwoty 20 zł nie będzie wypłacany.
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego złożony po terminie pozostawia się bez rozpoznania.
Wnioski składać można:
- w wersji papierowej w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w dziale ds. Dodatków mieszkaniowych;
- codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-10.00 oraz 13.00-15.00
- za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres siedziby Ośrodka, ul. Polna 1, 06-200 Maków Mazowiecki
- za pośrednictwem platformy ePUAP / wniosek należy podpisać profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.
Bon energetyczny przysługuje za okres od dnia 1 lipca 2024r. do 31 grudnia 2024r. i jest wypłacany jednorazowo.
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego rozpatruje się w terminie 60 dni od dnia jego prawidłowego złożenia. Wypłata nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu środków finansowych z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego.
Druki wniosku dostępne są w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Makowie Mazowieckim przy ulicy Polnej 1, oraz pod linkiem:
Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Makowie Mazowieckim
Zarządzenie nr 1 /2024 Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Makowie Mazowieckim z dnia 28 czerwca 2024 roku w sprawie wprowadzenia Standardów Ochrony Małoletnich w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Makowie Mazowieckim
- data: 2024-06-28
Wykaz placówek całodobowej opieki osób niepełnosprawnych, przewlekle chorych lub osób w podeszłym wieku
- data: 2024-05-02
Program Dobry Start 300+ wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny
ZUS przyznaje świadczenie 300+ w ramach rządowego programu Dobry Start.
Wnioski o 300+ na rok szkolny 2022/2023 można składać od 1 lipca do 30 listopada 2022 r. Podobnie jak w zeszłym roku wnioski można składać wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem:
- Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS – każdy z wnioskodawców,
- systemu bankowości elektronicznej – wyłącznie rodzic dziecka,
- portalu Emp@tia – każdy z wnioskodawców.
Świadczenie zostanie wypłacone na rachunek bankowy wskazany we wniosku w ciągu 5 dni roboczych od przekazania informacji o przyznaniu świadczenia.
Na rozpatrzenie wniosku o świadczenie Dobry Start, który został złożony do 31 sierpnia, ZUS ma czas do 30 września 2022 r.
Jeśli konieczne będzie wyjaśnienie danych zawartych we wniosku, na profilu klienta na PUE ZUS pojawi się wezwanie do uzupełnienia wniosku. Wnioskodawca otrzyma też powiadomienie sms na numer telefonu wskazany we wniosku.
Jak złożyć wniosek przez portal PUE ZUS:
- instrukcja dla rodzica (plik doc 1,1mb)
- instrukcja dla dyrektora placówki (plik doc 1,2mb)
- instrukcja dla opiekuna (plik doc 1,3mb)
- instrukcja dla osoby uczącej się - usamodzielnianej (plik docx 1,2 mb)
- instrukcja gdzie na portalu PUE ZUS znajdziesz korespondencję w sprawie wniosku o świadczenie dobry start - dla wniosków DS-R, DS-O, DS-S, DS-D (plik docx, 802 kb)
Od 1 lipca za pośrednictwem bankowości elektronicznej i portalu Empatia wnioski mogą składać również rodzice dzieci, które są cudzoziemcami. Warunkiem jest, aby zarówno rodzic, jak i dziecko mieli numery PESEL.
Więcej informacji o 300+ pod adresem: https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start
PROGRAM DOBRY START 300+
PROGRAM DOBRY START 300+